Reacties

Het belangrijkste wat ik geleerd heb vind ik wel dat ik naar mijzelf ben gaan kijken. Luisteren, dicht bij mezelf blijven, relativeren. Innerlijke rust op elk moment van de dag pakken.

 

Ik vond het een hele ervaring. Voel me rijk. Heb het iedere keer ervaren als een kadootje om iedere donderdagavond te komen. Heerlijk 2,5 uur voor mezelf. De ademhaling past bij mij, hier kan ik rustig van worden en meer afstand nemen van situaties. Ook heb ik geleerd dat ik niet alles in mijn rugzak hoef te stoppen omdat het is zoals het is. Het is OK.

 

Ik wil je graag bedanken voor de afgelopen 8 weken. Ik heb ontzettend veel geleerd en ben ik uiteindelijk ‘thuisgekomen’. Door de mindfulnesstraining ben ik gaan leven in plaats van overleven. Ik ben me meer bewust van alle ‘gasten’ in mijn herberg en ik heb geleerd 'ik mag er zijn. Ik zie ze, ik voel ze, ik ervaar ze, ik onderzoek ze, ik hoor ze. Ze zijn er, en… dat mag!! Want……. Ik ben goed zoals ik ben. Die zin zeg ik dagelijks hardop en ik voel….. Ik ben thuisgekomen. Bedankt voor alle oefeningen en alle woorden!!!

 

Door de training heb ik mezelf aangeleerd een pas op de plaats te maken, me bewuster te worden van het moment. Wanneer je met aandacht leeft, gaat de tijd minder snel, er blijft meer tijd over om van te genieten (of niet maar dat mag er ook zijn). Wanneer ik iets leuks doe, plan ik  niet alvast het volgende, maar beleef het eerst. Ook met aandacht eten is een cadeautje. Al met al veel geleerd in korte tijd.

 

Ik heb de training ervaren als erg nuttig! Ben meer ‘in’ en ‘bij’ mezelf gekomen. Kan als het ware beter recht opstaan. Ben steeds sneller terug in balans. Merk dat het effect heeft op mijn omgeving. Ik word meer gezien. Vooral de herhalingen in de training zijn krachtig, dit heb je nodig om het in je privé-situatie door te laten ebben.