Activiteiten

Groepstraining

De training waarin u leert met alle aandacht in het hier en nu te zijn duurt 8 weken. Elke bijeenkomst duurt 2,5 uur. In die 2,5 uur bent u systematisch bezig met het aanleren van aandachtsoefeningen. Aandachtsoefeningen die gericht zijn op het lichaam, het lopen, uw gevoel, de adem of welke focus u ook maar kiest. Naast de aandachtsoefeningen is er veel ruimte voor het uitwisselen van ervaringen. U leert mild, open en zonder oordeel te zijn. Het verschil met andere benaderingen is dat er alles mag zijn zoals het is. De training wordt ondersteund door een cursusboek en CD’s, waar oefeningen op staan. Gevraagd wordt om thuis een uur per dag aan mindfulness te besteden.

Reactie na een training ‘Het had me 11 jaar therapie minder gekost als ik mindfulness eerder had leren kennen.’

 

Individuele training

Individuele training is de 8-weekse training welke geheel afgestemd is op uw persoonlijke ervaring. U wordt voortdurend uitgenodigd in het hier en nu uw ervaringen te vertellen. De sessies duren 45 minuten en de oefeningen (o.a. lichaamsfocus, ademfocus) worden niet ter plekke gedaan zoals in de training. Er wordt gevraagd om dat thuis te doen. Uw ervaringen worden in de sessies besproken, verrijkt en verdiept.

Reactie na individuele sessies ’Mindfulness heeft me laten thuiskomen bij mezelf.’

 

Vervolgtraining

Na een groeps- of individuele training wordt een vervolgtraining aangeboden. Een vervolgtraining is een verdieping van datgene wat u geleerd heeft. De training is er voor iedereen die daar behoefte toe voelt. Je neemt meer mee van de vervolgtraining wanneer je al deelgenomen hebt aan een van de andere trainingen. Dat kan ook elders geweest zijn. Een vervolgtraining kan om liefde gaan, hanteren van woede, hartmeditatie, omgaan met pijn, hanteren van verslavingen etc.

 

Stiltedag

Uitnodiging om van 10.00 uur ’s morgens tot 16.00 uur ’s middags door te brengen in stilte. Inclusief de maaltijd. Nadien wordt kort ingegaan op je ervaring. Het idee leeft dat we alleen communiceren met woorden. Als je een tijd in stilte doormaakt besef je meer wat er allemaal te observeren is.

 

Wandelmeditatie

Met aandacht lopen. Elke stap met aandacht. In welke mate realiseren we ons wat we allemaal doen, wat er allemaal gebeurt met het simpel doen van alleen maar passen. Op welke ondergrond we lopen. Hoe groot onze passen zijn. Welk schoeisel we dragen en het effect daarvan op onze gewaarwordingen.

 

Mindful eten

Een keer per maand zal een maaltijd met aandacht genuttigd worden.

 

Elke dinsdag

Van 7.00 uur 's morgens tot 08.30 uur vrije inloop om te mediteren.